En brant klippa med anor från vikingatiden. Den röda linjen är
bilfärjans väg.
Finns en P-plats som rymmer några få bilar. Korpberget är ett
biotopskyddsområde.
En rätt bra startyta (var det då). Lång fri sträcka för inkommande vind.
Det är brant så lyftet blir bra.
Slagsta-Ekerö, bilfärjan går regelbundet framför Korpbergets närhet, kan kanske påverka isens status.
Sidan på berget har flera s.k. klättringsleder för hugade utövare. För
piloter är det en tung promenad för att komma upp.
Mina bilder o filmer är från 2002 o 2003 så ni förstår att vid BRA is
och rätt vind - Stick hit och testa!
Här krävs det bra is för att kunna landa säkert. Topplandning går för duktig pilot. (Se filmen)
Del av startområdet. Normalt så startar en pilot åt gången
Denna dag så blev det kö för att få flyga.
Bra vind ger bra höjder.
Landning på isen är lätt men promenaden till TO är tung.
Huttrande piloter åker fram o åter. Riktiga vinterkläder är ett måste, händerna kyls av snabbt och flyget måste avbrytas.
Simon fick grym höjd på sin skärm. Svårt att förstå att det är möjligt.
Slagsta-Ekerö färjan kör på som vanligt men jag tror alla tittade på oss och undrade hur detta kunde fungera.
2002 Urban & Gustaf (Länk endast här)
2003 Kyliga flyg för många. (Olistad länk)
Kan finnas mer info på
Fenix
eller sök på
Flightlog
Sök efter ev. video på
Youtube
och/eller
Vimeo