Utflykt till MC-Collection 25 mars
Vi började dock redan dagen före  i klubbstugan. Rasmus Axelsson, lokförare på riktigt, berättade med stor inlevelse om historien bakom Örebro-Svartå järnväg. Den var länge en del i ett mycket större trafiksystem. Han uppehöll sig mycket vid bebyggelsen längs järnvägen, det fanns massor av stationer och hållplatser, samt förhållandena för alla dem som arbetade vid järnvägen. Själv bor Rasmus helt logiskt i ett gammalt banvaktarboställe som han renoverat. Se även www.svartabanan.se
På väg till Sollentuna och designmuseet MC-collection. Nöjd reseledare Björn Salomonsson hade lyckats fylla hela den stora bussen med förväntansfulla medlemmar och några vänner
Stig Larsson vid utställningens kuttersmycke.
(H-D 1912). OBS den revolutionerande kopplingen i form av spännbar läderrem.
Museiföreståndaren demonstrerar Hildebrand & Wolfmüller 1897. Det var världens första serietillverkade MC. Detta är en minutiöst tillverkad replik. Vi fick också se en film där den kördes, mycket lågvarvig då vevstakarna driver direkt på bakaxeln.
Brough-Superior beundras av Kent Karlsson, Ekeby, Arne Joberger, dagens nye medlem, nr 300, Kent Carlsson, Sköllersta, P-Å Grönwall, Anders Palm
Du kan se de flesta övriga MC på www.mc-collection.com

På hemvägen ett uppskattat matuppehåll i Kalmarsand. Efter en riklig köttportion lyckades ändå Arthur Engberg, Arne Hasselgren och Tage Pettersson trycka ner även pannkakor med grädde och sylt.
Margareta Behr och maken Kent Karlsson tittar på en Ducati-replica som inte körts en meter