26 januari 2004
Katinka gästbloggar: 6
UPC's kundtjänst - bara ordet kan få en att bli trött och matt i kroppen. När man sedan ger sig i lag med att försöka kontakta dom så har tröttheten bytts ut mot en komatöst tillstånd med inslag av ticks i hjärnbarken.
1:a samtalet - 45 min väntetid. Damen ger mig ett besked: "jag kopplar dig vidare till XXX XXXX". Efter 5 minuters väntande så inser jag att jag är totalt lost i telefonrymden och att jag måste börja om.
2:a samtalet: 55 minuters väntetid - femtiofem minuter mina damer & herrar.
Jag hinner laga mat, spela Sims2, gå på toaletten, besvara ett par inlägg på ett forum. Allt detta med huvudet på sne och krampaktigt hålla kvar telefonen. När nacken började värka efter ca 25 minuter så kom jag fram till en insikt. I morgon går jag och köper ett headset även till hemmatelefonen. Så får det bli.
Mitt ärende tog exakt 2 minuter att avhandla. Säga upp internetabbonemanget och beställa en TV-kanal. Beställa kanalen hade jag kunnat gjort via deras sajt, men säga upp abbonemanget ? Icke då. Här skall saker och ting krånglas till. Jag menar, varför underlätta det (för dom likväl) såpass att kunden själv via sajten kan beställa resp. avbeställa tjänster ? Det kan ju rent av verka logiskt, och hur skulle det se ut ?
Innan UPC hann förmörka min himmel så rivstartade jag morgonen med att powerwalka 1 timme. Mina ömma lårmuskler behöver väckas till liv och få nån form av blodgenomströmmning. I natt hade jag svårt att somna pga träningsvärken, det var ett tag sen det inträffade så det borde vara ett tecken på att något sker i musklerna :)
Annica: om du läser detta - håll dig borta från fågelinfluensa är du snäll :)
// Katinka